Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een elektronische kinderauto een zekering bij overbelasting?

Ik heb een 2dehands kinderauto van iemand overgenomen zonder boekje, nu deed hij het eerst wel (waarschijnlijk omdat Mijn kind toen lichter woog), maar ik heb alles nagekeken en getest, en wanneer de auto op zijn kant staat gaan de wielen in beweging en blijven dat ook, maar zodra mijn zoontje erin gaat zit staat hij na een paar seconden rijden abrupt stil.
Het ligt niet aan de accu, want deze heb ik doorgemeten, mijn zoontje is 20 kg en de auto zou 35 moeten kunnen hebben ( Ford Range Rover wildtrack ) .
Zit er een 'kind te zwaar' zekering of en soort ander tussenstuk in het circuit als beveiliging wat dit doet veroorzaken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk toch de accu. Je kunt wel de spanning meten (volt) maar wat je ook nodig hebt om vooruit te komen is stroomsterkte (ampére), en die moet je belast meten.
Na verloop van tijd zal de stroomsterkte die de accu levert steeds verder afnemen, en op een gegeven moment zal die de wielen alleen nog onbelast kunnen laten draaien.
(Lees meer...)
jc54
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding