weet iemand hoe je moet met isolatiewerken ???

ik wil in mijn eigen kamer opnemen .
maar ik weet niet hoe isolatie werkt en waar ik moet plakken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (5)

Je zou het isolatie spul achter je want of dak materieel doen! Maar kijk uit, je zult wel jeuk krijgen vanwege de troep doe erin zit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om antwoord te geven op je vraag: Ja, er zijn mensen die weten hoe je moet isoleren. Ik heb er redelijke ervaring mee. Maar ook in de bouwmarkt lopen soms mensen rond die echt weten hoe het werkt. Ook zijn er speciale bedrijven die het weten.

Isoleren is een actie die je niet 'zomaar' moet ondernemen als je niet weet wat je doet. Door isolatie gaat je de plekken waar water kan condenseren veranderen (In het kort: Water in de lucht condenseert bij een bepeelde temperatuur, het condensatiepunt. Als het buiten vriest, en binnen warm (en relatief vochtig) is, dan is er een gradient van binnen naar buiten qua temperatuur. Ergens in de gradient condenseert het water. Als je nu op de verkeerde plek isolatie aanbrengt, condenseert het water in je kamer, waardoor de muren vochtig worden en kunnen gaan schimmelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer anders eerst een wand te maken met eierdozen (ga naar een supermarkt of een eierboer en vraag een aantal lege eierdozen en plak die op grote platen hout of zo) en ga dan eens met een geluidsmeter (niet duur, een euro of 10a20) testen of het helpt en doe er anders de geluidsisolatie er ook nog bij als het niet genoeg is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx man ik ga da proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eierdozen isoleren 0,0
Om een goede akoestiek te verkrijgen moet je zoveel mogelijk oneffenheden creëren, want een glad oppervlak bootst alle geluiden terug. Denk maar aan een huiskamer of keuken waar niets instaat, alles begint te galmen. Om hier iets aan te doen worden er meubels in geplaatst en wordt het al veel beter. Maar om een studio te maken moet er nog wel wat meer gebeuren. Geen enkele muur mag glad zijn, en hoe meer rotzooi je in je studio hebt hoe beter. Verder de muren met papieren eierrekjes behangen is een goedkope en zeer goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekker met steenwol klussen, want glaswol jeukt onwijs inderdaad

http://www.rockwool.nl/producten/doe-het-zelf+isolatieproducten/zelf+aan+de+slag/wand+isoleren/stappenplan+voorzetwand+met+houten+profielen+isoleren

succes