Kan ik Wi-Fi versterken met aluminiumfolie op de router?

Op internet zag ik laatst een life-hack waarin iemand een leeg frisdankflesje openknipte en daarop wat afluminiumfolie aanbracht, waardoor zijn wifi beter werd. Helpt dit echt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Ja, dat zou kunnen helpen.
Onderzoekers van de Dartmouth College hebben ondervonden dat een dunne laag aluminium (of plastic) voor een versterkt wifi-signaal in huis kunnen zorgen.
Om tot dit resultaat te komen hebben de onderzoekers een aantal experimenten uitgevoerd. Allemaal vanuit de hypothese dat wanneer je aluminiumfolie achter een router plaatst je het signaal van werende muren en andere obstructies weg leidt. Zodoende kon het team data verzamelen om te onderzoeken op welke manier het beste Wifi-signaal in huis wordt ontvangen. Onderstaande video is misschien ietwat droog, maar laat wel zien hoe jij dit eventueel kunt oplossen.
https://www.want.nl/wifi-signaal-verbeteren/
Zoals gezegd is dit niet alleen een goedkope oplossing, maar ook handig. Je kunt namelijk een betere controle uitoefenen over waar je wel en geen Wifi-signaal wil. Via deze weg kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat je buren niet van jouw netwerk gebruik kunnen maken. Al verwachten wij dat je thuis een beveiligd Wifi-netwerk hebt ingeschakeld.
SimonV
3 jaar geleden
je bundelt meer de signalen een richting op aluminium folie helpt ook het werkt als een reflector, wij hebben de router in de meterkast aan de muur hangen, en achter de router is beplakt met aluminium folie en hebben we in huis beter signaal