Hoe vind ik het alarmlabel in mijn jas?

Mijn motorjas uit de kringloop laat alarmbellen afgaan in winkels. Nu heb ik de hele jas doorzocht (dubbelwandig met tig zakken) maar ik kan de tag niet vinden. Hoe spoor je die op??

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Amadea
3 jaar geleden
Het hoeft niet om een kledingtag te gaan. Ook bijvoorbeeld een bibliotheekboek of medicijndoosje kan de oorzaak zijn. Heb je spullen in de zakken zitten?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Alle zakken binnenste buiten gekeerd... :-(
Utrecht
3 jaar geleden
Kijk eens of er een rechthoekig blokje (1cm dik) ergens in de mouwen is ingenaaid. Ik heb ooit een ski-jas gehad met een dergelijke tag. Bedoeld om bij lawines gevonden te kunnen worden, maar winkelpoortjes reageren hier ook op.
AnnBoo8146
3 jaar geleden
Waar heb je precies naar gezocht? Een alarmlabel hoeft namelijk niet een dik plastic blokje te zijn. Zelf had ik een paar jaar geleden een probleem met een jas, gekocht bij een landelijke winkelketen. Die jas had ik al een paar jaar, en ik had hem ook een paar keer gedragen toen ik weer terug ging naar die winkel. Na een paar jaar ging plotseling het alarm af. De vriendelijke verkoopster, die mij toen hielp, wees mij op een label, dat in een groepje labels zat, waarin ook het label zat met de wasvoorschriften zat. Het label werd bij de aankoop onklaargemaakt met een magnetisch veld bij de kassa. Maar door het dragen werd hij weer "opgeladen" en dus ook actief. Ik had dat label nooit herkend als alarmlabel.
Of dit bij een motorjas ook het geval is weet ik niet. Maar in de meeste kledingstukken (inclusief jassen), die ik heb zitten deze labels in in de naad aan de linkerkant van het kledingstuk.
Griffin
3 jaar geleden
Zo'n label kun je het best vinden met zo'n handzame metaaldetector die de beveiliging heeft op Schiphol bijv. Want de antenne is feitelijk een spoel van koper.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Wat AnnBoo8146 zegt klopt helemaal. Zo'n label kan inderdaad weer opladen. Had ik met de labels in mijn ondergoed van de HEMA. Die stickers die ze gebruiken in bijvoorbeeld portemonnees doen dat trouwens ook. Van de ene op de andere dag. En ook pasjes kunnen de detectiepoortjes activeren. Een OV chipkaart in combinatie met wat losse metrokaartjes uit Londen was genoeg om de detectiepoortjes bij de V&D in Deventer te activeren. (Ik heb in de winkelsurveillance gewerkt)
SingingCoyote13
3 jaar geleden
dit is ook waanzin he
die stomme detectiepoortjes waren in het begin in de jaren 90 je van het en iedereen die het alarm liet afgaan werd door omstanders en winkelend volk in de klauwen gevat - onschuldig of niet. - na verloop van jaren reageert niemand meer op die poortjes als ze afgaan komt er vaak niet eens nog iemand kijken of er iets gebeurd, zelfs niemand van het winkelpersoneel hier in Den Haag centrum heb ik het zo vaak zien gebeuren dat ze niet eens komen kijken als het alarm afgaat bij talloze winkels. die dingen staan doorgaans voor nop bij een winkel in/uitgang. eens zag ik een vrouw die wel iets gestolen had bij een kledingwinkel tegenover bijenkorf in het centrum, het alarm ging af - wat deed ze ? - ze ging gewoon openlijk lachen en iedereen vertellen dat ze gestolen had hahaha en ze liep gewoon normaal weg zonder om te kijken - ik bedoel maar. mijn moeder en ik zagen het en stonden perplex hiervan. minuten later kwam er nog iemand van het personeel vragen stellen.

Antwoorden (2)

Vooral kledingwinkels hebben bij de kassa een detector die aangeeft of er een alarmlabel in het kledingstuk zit. Ga naar een kleding winkel met je jas en leg het probleem uit. Waarschijnlijk kunnen zij met de detectieplaat bij de kassa de jas afzoeken en het label opsporen of misschien ook deactiveren.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het hoeft niet perse een alarm label zijn die dit veroorzaakt, het kan ook de rits of metelan knopen zijn!

Ik heb zelf een bontjas en de detectie poortjes reagren op de bont haak sluiting van mijn bontjas.