Dit soort kasten zijn meestal verdeelkasten o.a. van UPC . Van daaruit lopen de coax-kabels naar de huisaansluitingen.
jc54
3 jaar geleden
escape
3 jaar geleden
UPC bestaat sinds 2015 niet meer in Nederland.
Dat zijn de kastjes voor internet, telefoon en televisie
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deze straatkast gebruikt Ziggo om zijn diensten te verdelen aan meerdere huishoudens.
En als mensen geen klant meer zijn of niet meer betalen, gaat er een monteur naar zo straatkast een blokkeert het signaal.
Dan is er geen TV, INTERNET, of TELEFOON over kabel mogelijk.

Extra info:
Een klant afsluiten ging vroeger vaak fout omdat de kabels soms verkeert gelabeld waren,
Dat ze betaalde klanten per ongeluk afsluiten van hun diensten.
Nu heeft de monteur een laptop bij met software dat die kan zien,
of er betaalde klanten modem offline gaan als die de verkeerde kabel afsluit.

Meer kan ik er niet over vertellen, ik heb vaak praatjes gemaakt met Ziggo monteurs.
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Nu met alleen digitaal hoeft men niet meer zo af te sluiten. ;)