Mag een airco dicht bij een monitor staan?

Is het slecht voor een monitor als er een airco op 1 meter afstand naast staat?
Zo ja, wat kan er slecht aan zijn?

3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

De airco en de monitor vechten niet samen, ze zullen elkaar goed verdragen. Het kan wel wat luidruchtig worden bij de monitor, maar dat is dan ook het enige.
jc54
3 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Plus!
Klopt helemaal... toch een kleine aanvulling: tegenwoordig hebben we 'platte' monitoren. Die kunnen de nabijheid van een airco normaal gesproken inderdaad prima verdragen. Toch 2 puntjes van aandacht: 1) een in en uitschakelende airco kan, zoals elke zware motor, een spanningspiek opleveren. Deze zou een elektronisch apparaat zoals een monitor of een PC op dezelfde lijn kunnen beschadigen. In de praktijk gebeurt dat echter zelden. 2) de ouderwetse buizen-monitor, mocht je die nog gebruiken, zou last kunnen hebben van de magneetvelden van de elektromotor van de airco. Je beeld gaat dan een beetje trillen.
In de praktijk is de meter afstand tussen de apparaten waarschijnlijk voldoende om hier geen last van te hebben.
Dit kan totaal geen kwaad. In tegendeel zou het in theorie zelfs 'beter' zijn. Maar dan hebben we het over een minimale bijdrage.