Acer Aspire oplaat percentage blijft hangen en daald hoe op te lossen?

Ik heb vorig jaar december een nieuwe laptop gekocht, namelijk een acer aspire. Deze was best prijzig en vind het jammer dat die nu al kuren heeft. Ik heb de laptop een maand geleden teruggestuurd voor reparatie. Dit heeft 3 weken geduurd en toen die terug was leek het probleem 'opgelost'. Hun hadden een Software update uitgevoerd.. Mijn accu stond weer op 100% en dit is 3 weken gebleven. Nu begint het zelfde probleem weer. Hij blijft eerst hangen op 95% nu heb ik hem van het stroom afgehaald en een tijdje zo gelaten. Paar uur later weer eraan gedaan en laat die niet meer verder op dan 74%?! Ik ben op dit moment wanhopig aan het worden omdat tegenwoordig alles online moet qua werk. Kan iemand mij uitleggen wat te doen? :(

3 jaar geleden
1.5K
Griffin
3 jaar geleden
"Ik ben op dit moment wanhopig aan het worden omdat tegenwoordig alles online moet qua werk."
Online betekent toch niet dat je van het stroomnet af moet?

Antwoorden (1)

Er is voor ACER niet specifiek een manier om batterijen te kalibreren, er zijn verschillende manieren om de batterij te kalibreren zodat de capaciteit van de batterij nauwkeuriger wordt weergegeven. De instructies in de link zijn helaas in het Engels omdat ik op site van Acer niet naar een Nederlandse site wordt geleid met de oplossing.