Kan je zelf een led-gloeilamp maken?

Hi,

Een groeilamp bestaat uit rode en blauwe lampen. Blauwe zijn goed voor de groei
Rood zijn goed voor de bloei

Kan je niet gewoon een led strip in het blauw zetten? En als hij gaat bloeien in het rood zetten? Of heeft dat te weinig lumen voor enige groei? en moet je die beide kleuren tegelijk aanzetten?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Gewone LED-strips met blauw en rood licht gaat niet werken. Als dat wel zo was, zouden tuinders met LED-strips werken, en niet met dure groeilampen........
jc54