Hoe komt dat ik alleen zwart beeld krijg als ik opnemen met screen recorder van npo en videoland?

ik heb dat probleem met mijn pc,Ik heb windos 10

4 jaar geleden
15.5K
TurfGraver
4 jaar geleden
Zal wel een copy bescherming zijn.
Je zou het met een andere browser kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Het probleem zit hem niet in de screen recording software maar in HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection). Dit is een vorm van digitaal rechtenbeheer (DRM). Het is te omzeilen, maar dat is enigszins omslachtig. Voor oplossingen, zoek op: bypass HDCP. In een korte conclusie komt het erop neer dat je een capture card zal moeten gebruiken samen met een HDMI splitter box die géén HDCP 1.4 of nieuwer ondersteunt (soms ook "HDCP strippers" genoemd), wil je video kunnen opnemen die beschermd is met HDCP. Wat janjan zegt klopt voor geen meter. Het heeft niets te maken met welke screen recorder software je opneemt. Net geprobeerd NPO programma's op te nemen met OBS, Xbox Game Bar en Bandicam en ze doen het geen van allen zonder een oplossing om HDCP te omzeilen.

Antwoorden (2)

Streams van NPO en Videoland zijn hiertegen beveiligd met DRM (Digital Rights Management), een kopieerbeveiliging.
Volgens de Nederlandse Auteurswet (Artikel 29a, lid 2) is het omzeilen van "doeltreffende technische voorzieningen" (waar DRM onder valt) onrechtmatig. In de praktijk bekent dit dat dit kan leiden tot schadeclaims.

Er is een beperkt aantal uitzendingen beschikbaar zonder DRM. Het gaat onder meer om De Wereld Draait Door, Boer zoekt Vrouw, Spoorloos e.d. Ook zijn er veel oude series op te nemen.
Toegevoegd op 27 april 2020 11:09: bron
SimonV
4 jaar geleden
Dan heb je niet de goede screenrecorder. In de store kun je een werkende vinden. Ze zijn er gratis en betaald.
Als je iets van NPO wilt hebben kun je eventueel van http://www.downloadgemist.nl/ gebruik maken.
Videoland gaat alleen maar met een screenrecorder.