Wat kun je zoal doen met een VR bril waar een telefoon in moet?

Zijn er bijvoorbeeld ook documentaires, spelletjes, films, ...
En als je een 360 graden camera hebt, kun je dan opnames maken die je achteraf met de VR bril kunt bekijken zodat je alles ziet alsof je er echt bent?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Video’s
Je kunt video’s zien in 3D, 360°, levensgroot en soms zelfs interactief. Het aanbod van VR-geschikte documentaires en Hollywood-films groeit snel.
De app Jaunt VR (Android en iOS) bevat bijvoorbeeld meer dan 150 premium VR-ervaringen van bioscoopkwaliteit. Ook YouTube, Netflix en Facebook bieden VR-inhoud aan. Momenteel wordt er volop gewerkt aan nieuwe camera’s die de virtual reality-ervaring bij video’s nóg beter maakt.

Foto’s
Naast video’s, kun je ook foto’s in 360° en 3D bekijken. Facebook 360 Photos (te bekijken met een Oculus Rift of Samsung Gear VR) bevat een schat aan 360°-foto’s.
Met de Google Cardboard kun je zelf VR-foto’s maken.

Gamen
Ook al kijk je vanuit het perspectief van het personage (‘first person’), als gamer blijf je toch altijd min of meer buiten de gamewereld staan. De virtuele wereld verandert op basis van jouw hoofd- en armbewegingen, in plaats van dat je hiervoor een knopje op je controller moet gebruiken.
SimonV