Kost het energie als mijn lampen uit staam via philips hue?

Ik heb net een pakket gekocht, nu staat er dat ik via mijn telefoon alle lampen kan uitzetten, maar kost dit geen extra energie? Want de lampen staan wel uit, maar de schakelaar vam de lamp zelf natuurlijk niet.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K
Castle
4 jaar geleden
Vanaf de schakelaar naar de lamp zal er stroom zijn. Je gebruikt niet veel maar het is er wel. Om echt geen stroom hiervoor te gebruiken moet je de schakelaar omzetten.

Antwoorden (2)

Dit kost geen energie. De lamp staat uit dus zorgt niet voor energieverbruik.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
crispy
4 jaar geleden
het gaat niet om de lampen maar om de schakelaar of die energie gebruikt.
Het feit, dat jij met je telefoon contact hebt met de schakelaar (je kan hem aan en uit zetten) betekent dat de schakelaar energie gebruikt. Zal weinig zijn, maar toch.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat is zo, maar dat maak toch niet uit? Zo'n klein beetje!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Rienkev
De vraag is niet of het iets uit maakt. Ook heel kleine beetjes energie zijn energie; dus JA, het kost wat energie.