Elektra los van plafondlamp, hoe te fixen?

Deze lamp hing vanaf dag één al niet stevig en nu heeft eindelijk één van de draden het begeven (?). Hoe kan ik dit stevig en netjes oplossen? En welke dingen heb ik hier voor nodig? (Wat je in de foto ziet is wat ik heb, zeg maar haha) Zoals je merkt ben ik een complete "newbie"....
Onwijs bedankt alvast!

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Haal de stroom eraf in de meterkast, als je niet weet welke schakelaar, neem dan de aardlekschakelaar. Pak een platte schroevendraaier, liefst met een plastic mantel om het metalen deel (voor het geval je de stroom niet goed hebt uitgeschakeld). Pak de blauwe draad en druk deze in de koperen aansluiting met het schroefje en draai het schroefje vast. Zet daarna de stroom er weer op in de meterkast.
Controleer ook nog even of er geen stukje koperdraad in de aansluiting op de lamp zit. Als dat zo is, krijg je de blauwe draad er mogelijk niet goed in.
Toegevoegd op 28 september 2019 11:55: tekst
paulus811
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Thnx, ga ik proberen
KeesWim
4 jaar geleden
En laat de lamp dan niet aan de bedrading hangen, maar haak het beugeltje van de lamp (grijs) aan het haakje in het midden van het afdekplaatje.
paulus811
4 jaar geleden
KeesWim, goeie om voor trekontlasting te zorgen, al zal dit lampje ook wel aan alleen de draden blijven hangen.