Welke Solar Tuinlamp brand het felst?

Vaak koop je van die zwakke lichtjes. Ik wil nu eens echt licht van zo'n solar lamp achter in mijn tuin,. dus waar moet ik op letten voor sterk licht als ik een nieuwe koop?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Lumen geeft doorgaans een veel beter inzicht in de lichtsterkte dan dat wattage doet. Ter indicatie: 400 lumen is vergelijkbaar met een 40 Watt gloeilamp, 1300 lumen is vergelijkbaar met een 100 Watt gloeilamp.
Een tuinlamp van 1000 lumen geeft dus behoorlijk wat licht.
Solar lampen met een opbrengst van 500 lumen en hoger staan bijvoorbeeld hier: https://www.solarlampkoning.nl/solar-verlichting-wandlampen/lichtopbrengst-500-lumen/
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je hebt het antwoord behoorlijk aangepast.
SimonV
4 jaar geleden
Met dank aan ene Elder161. ;-)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Op grond van je reactie een plusje.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank voor het beantwoorden. Dit is erg duidelijk.