Zijn er nog apparaten te koop waarmee ik DVD's kan OPNEMEN?

4 jaar geleden
1.8K
LeonardN
4 jaar geleden
Die zijn er, maar dat is vandaag de dag geen voor-de-handliggende optie meer. Als het je gaat om het opnemen van televisiesignaal, kan je beter kijken wat de mogelijkheden zijn van de provider waar je bij zit. Denk aan een Ziggo mediabox of het equivalent van KPN (en andere DSL en of glasvezelaanbieders). Vaak bieden de providers zelf een decoder aan met opnamefunctie (of herhaal functie met beperkte tijd) en anders zijn er vaak wel decoders los te koop met ingebouwde hardeschijf zodat je niet met DVD's in de weer hoeft. Gaat het om het overnemen van andere bronnen kun je denken aan een capturekaart voor de PC of laptop.

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het kan ook nog steeds met een DVD-station in een PC.
jc54
4 jaar geleden
Ze zijn nog wel te koop voor een klein prijsje bij kringloopwinkels €10,-
Echter als je tv-programma's wil opnemen wordt dat moeilijk omdat alles tegenwoordig HD is en die recorders gaan niet verder dan scart en snappen het signaal niet.
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
-min
"Echter als je tv-programma's wil opnemen wordt dat moeilijk omdat alles tegenwoordig HD is en die recorders gaan niet verder dan scart en snappen het signaal niet." Onjuiste redenatie. Er zitten over het algemeen* gewoon SCART-uitgangen op TV-decoders. Ook de HD-zenders worden gewoon door de decoder teruggeschaald naar 576i. Dat is dus geen argument (je kan ook een oude TV met SCART aansluiten op een vrij nieuwe decoder). Ook zijn de recorders nog in de winkel te koop. Ik zou persoonlijk zeker geen DVD-recorder meer kopen. De mogelijkheden die providers bieden zijn makkelijker, en omdat je idd HD-signaal opneemt beter qua kwaliteit. Schijfjes branden is behoorlijk 2000. https://i.ebayimg.com/00/z/2nEAAOSww~tdBXOE/$_59.JPG
Decoder scart uit>
recorder scart in>
recorder scart uit>
tv scart in Deze heeft zelf YPbPr component, hoewel DVD natuurlijk wel gelimiteerd blijft tot 576i. *Ziggo heeft sinds een aantal jaar 1 HD-decoder zonder SCART. Dat is tot nu toe een uitzondering.