Hoe kan ik een handheld gaming/minecraft computer/pc maken?

Ik zou graag een handheld computer willen maken (het liefst maken vanwegen kosten) waar ik voornamelijk minecraft Java en misschien ook wat andere games op kan spelen. Ik zit te denken aan iets van de grote van een 3ds xl en maximaal de grote van een Nintendo switch. alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
BonBonvanJohn
4 jaar geleden
het feit da je hier vraagt hoe je dit aanpakt doet vermoeden dat je misschien (net) niet handig genoeg bent om zoiets te maken maar je hebt wel een idee. allereerst heb je ontwerptekeningen nodig. Tegelijkertijd ga je bedenken wat voor hardware en mogelijkheden moet het hebben en hoe moet dat gaan passen in je ontwerp. Maak je gebruik van bestaande elektronica of ga je zelf wat solderen. En wat te denken over te gebruiken software? Misschien een kun je een aangepaste case maken voor een raspberry pi computer en daarop verder bouwen? Het is maar een idee.
LeonardN
4 jaar geleden
@BonBonvanJohn
Hoe ga je een x86 programma als Minecraft Java draaien op een raspberry pi? En wat te denken over te gebruiken software?
Windows is de enige keuze hier. Je kan niet zomaar wat hardware specs verzinnen, daar een willekeurig OS op gooien en dan ervan uitgaan dat ME er op draait.

Antwoorden (1)

Het spijt me, maar het feit dat je deze vraag stelt geeft aan dat je niet genoeg kennis hebt en geen bedrijf achter je hebt staan om dit plan te realiseren.

Wat je wil gaat dus niet lukken.

De reden is dat dit soort hele kleine computers vol zitten met speciale onderdelen die specifiek zijn ontworpen voor dat model, of die reeks. Dit is nodig vanwege de beperkte ruimte.
De ouderwetse grote PC is wél zelf samen te stellen. Maar in die kasten is een heleboel ruimte waardoor er meer mogelijkheden tot standaardisatie zijn. Zo ver zijn we in 'handheld-land' nog lang niet.

Er is dus veel kennis, onderzoek en geld nodig om die specialistische onderdelen te ontwerpen en te (laten) maken. Daar heb je dus een bedrijf voor nodig. Vandaar dat je alleen kant-en-klare handheld-pc's kan kopen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix