Hoe weet ik wat kapot is aan me led strips? De ontvanger of wat anders?

Ik heb laatst op Wish led strips gekocht. Eenmaal aangekomen voldoen ze niet aan wat er stond maar goed dat had ik al wel verwacht. Er zat niet eens een stekker bij, dus ik heb er eentje ergens vandaan getoverd. Maar er zat geen transformator in dus ik heb de lampjes op 230V aangesloten. Nadat ze geknettert hadden, deden ze het niet meer, maar ik had 2 sets gekocht, en de andere deden het wel, maar de afstandsbediening deed het dus niet. Is nou de IR sensor kapot of wat anders? En hoe kan ik het weer fixen?

5 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Now het geknetter geeft aan dat de elektriciteit aan het apparaat te veel was. Er is waarschijnlijk iets aan de binnenkant doorgebrand. Om exact te weten wat er aan de hand is, kunt u de wish strips brengen voor een check up of eventuele reparatie.

Antwoorden (1)

Indien de leds direct op 230 aangesloten stonden is die strip kapot. Het geluid was dat de leds kapot gingen. Indien er een adapter bij kwam is het geluid mogelijk dat de adapter kapot ging.

De andere set kan je testen, als je via een camera mikt op de IR afstandbediening zie je licht eruit komen als je op de knoppen drukt (infra rood licht, kunnen wij niet zien).
Als dat niet gebeurt is er OF geen batterij in de afstandbediening OF is hij kapot.