Wat voor contactdoos is dit en waar dient het voor?

Ik heb wat gegoogled maar ik kan niet met zekerheid vaststellen wat voor contactdoos het is en waar het voor dient.

Picture for question
5 jaar geleden
3.9K
TurfGraver
5 jaar geleden
Lijkt op een type H wcd.
Zit je in Israël? :)
Castle
5 jaar geleden
Nee hoor, dit is in een verzorgingstehuis genomen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zou ook denken aan een oude Israëlische wcd.
Amadea
5 jaar geleden
Hebben die getallen ernaast ermee te maken?

Het beste antwoord

Het is inderdaad een HNA wandcontactdoos, maar wat die daar doet.......
Deze afbeelding is alleen opbouw.
Kan het zijn dat deze vroeger werd gebruikt voor een boiler?
Zie bron.
Of voor de cv ketel?
Toegevoegd op 07 januari 2019 22:51: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Inekez1
5 jaar geleden
+
Waarschijnlijk zit dit specifieke stopcontact op een aparte groep, die bedoeld is om enkel en alleen met 1 apparaat te gebruiken. Bijvoorbeeld een elektrische kookplaat of elektrische boiler. Om te voorkomen dat bewoners zelf stekkers gaan uittrekken en ergens anders weer instoppen, krijgt een 'stroomvreter' dan een afwijkende stekker met bijbehorend stopcontact. Zo kan er niet per ongeluk een waterkoker en kookplaat op dezelfde groep worden gezet.
Castle
5 jaar geleden
PJMulder Ik heb geen idee wat er vroeger op aangesloten is. Echter het zou goed kunnen dat het hier voor was. Inekez1. Aangezien dit in een verzorgingstehuis is gemaakt klinkt het heel aannemelijk.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Toch de vraag een beetje opgelost.
Wat er precies op aangesloten is geweest, blijft een vraag.
Het zal inderdaad waarschijnlijk een apparaat uit een keukentje geweest zijn.
Vraag eens of op die plek vroeger een eenvoudig keukenblok stond.
Super aanvulling Inekez1.

Andere antwoorden (1)

Het is als ik mij niet vergis een Australië’s stopcontact. Kunt hier gewoon een universele reisstekker voor gebruiken.