Hoe schakel ik stroom permanent uit als mijn temperatuur sensor een bepaalde waarde heeft bereikt?

mijn bierbrouw systeem heeft temperatuur sensoren. ik wil een schakelschema maken dat de installatie (het hitte element) uitschakelt en niet meer aan gaat tot een handmatige reset gedaan wordt.
een PID systeem schakelt weer automatisch aan als de temperatuur onder de drempel waarde komt. dat wil ik niet! =D

Welke onderdelen heb ik hier voor nodig?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Een relais.
TurfGraver
5 jaar geleden
Hier een plaatje. https://i.imgur.com/87n74wd.png
Drukknop, relais en helemaal rechts uw hitte element.
Reddie
5 jaar geleden
@TurfGraver, dat is precies hoe ik mijn koffieapparaat uitschakel ;-)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Weet jij een lijstje met onderdelen?
TurfGraver
5 jaar geleden
Dat zal van de gebruikte spanning en element e.d. afhangen.

Antwoorden (1)

Een lijstje met onderdelen:
9 dioden 1,5 A
1 diode 0,2 A
1 Elco 10uF 10 V
1 relais 3,5 V
1 weerstand 100 Ohm
1 rode led
1 drukschakelaar
Reddie