hoe werkt een ledlampje dat voortdurend van kleur verandert?

bijvoorbeeld in tuinverlichting

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Een ledlampje dat van kleur verandert, zijn eigenlijk drie ledlampjes in één: een rode, groene en een blauwe. Door de lichtsterkte van deze drie te variëren worden de verschillende kleuren gemengd.
Toegevoegd op 08 juni 2018 06:56: bron
bamibal
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Er is dus ook nog elektronica (contrller) welk de spanning op deze leds varieert.
Een programma loopt door de verschillende settings om de variatie in licht weer te geven.