Mijn oplader heeft meerdere voltages als output. Hoe zorg ik ervoor dat het slechts 12V output?

Voor een DIY projectje wil ik een apparaat, dat 12 volt nodig heeft, aansluiten via het stopcontact. Nou heb ik hier een adapter liggen die als output alles van 12 volt tot 24 volt heeft (zie foto). Hoe kan dit en hoe zorg ik ervoor dat hij ten alle tijden slechts 12 volt levert?
Foto: https://i.imgur.com/YDEpxOI.jpg
Alvast bedankt!

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.3K
paulus811
5 jaar geleden
Zit er een schakelaar op waarmee je het uitgaande voltage kunt selecteren? Zo ja, dan zou je de schakelaar kunnen verwijderen nadat je deze op 12 volt hebt gezet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@paulus811 Nee dit zit er niet op.
whosick023
5 jaar geleden
De tech wereld is akkoord over een oplader-standaard na jaren van meer adapters dan apparaten. Soort van dan. We zien momenteel al wat fragmentatie in termen van de nieuwe USB type C poorten, die uiteindelijk USB moeten gaan vervangen, alsmede de grotere USB Micro-B aansluitingen voor Samsungs Galaxy lijn.

Het beste antwoord

Deze lader heeft een automatische uitgangsspanning-regelaar. Hij ziet dus zelf aan te laden apparaat welke uitgangsspanning hij moet genereren. En nee, je kunt hem niet vastzetten op 12 volt. Zodra er een accu op aangesloten wordt die 15 volt is, dan schakelt deze lader over op 15 volt.
Toegevoegd op 23 mei 2018 12:40: bron
jc54
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankjewel voor de info.
Ik wou hem niet gebruiken om een accu op te laden maar om gewoon een constante stroomverbinding naar een soort fan te geven. Deze fan werkt op max 12 volt dus zou de oplader dit herkennen en gewoon constant 12 volt leveren of is een laptop oplader als deze niet geschikt voor zo iets?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat zou reuze handig zijn als een voeding automatisch kan detecteren hoeveel volt benodigd is.... Maar dat kan alleen in sprookjesland.

Andere antwoorden (1)

De Ewent EW3965 past zijn uitvoer-voltage aan door gebruik te maken van een intelligente techniek die detecteert welke connector aangesloten is. Om de juiste stekker voor je notebook te vinden check je niet alleen of de connector in je notebook past, maar ook of het voltage op de stekker van de laptop adapter overeenkomt met je notebook. Op de verpakking van de Ewent EW3965 vind je een overzicht van het voltage dat bij de verschillende bijgeleverde stekkers hoort.
Je moet dus het stekkertje erbij zoeken wat 12V gaat geven, en dan levert de voeding een constante 12V af, en niet zoals boven wordt gesteld dat de voeding zich automatisch aanpast(zoals aan een accu van 15V bijv.) naar het apparaat wat je aansluit.
Toegevoegd op 23 mei 2018 14:29: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit is het beste antwoord! Dankjewel. Had die andere vraag al als beste aangegeven sorry