Mag je een stekker als stroombron gebruiken voor 2 stopcontacten?

Ik wil buiten twee stopcontacten monteren en heb hier een buitenkabel voor gekocht 3polig.
Nou wil ik de stroom via binnen halen zonder te boren (kan door een luikje heen)
Ik wil dan een oude stekker van de PC voeding met aarde als begin monteren.
Daaraan een buitenkabel 1,5mm tot buiten.
Daar wil ik dan twee stopcontacten op maken. Hier komen uiteindelijk een TV (onder overkapping) en een beveiligingscamera op. Daarnaast vanuit de kabeldoos een aftakking naar een spotje.
Kan dit allemaal op 1 stekker?

6 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Moet geen probleem zijn. Een tv en een beveiligingscamera gebruiken niet zo veel stroom. Die moeten gemakkelijk samen op één stekker kunnen, zelfs met dat spotje er bij.
Een elektrisch kacheltje bijvoorbeeld, kan ook op één stekker, en die gebruikt veel meer stroom.
jc54
6 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
+ Ik zou wel een speciale stekker kopen waar een buitenkabel in past, voor een normale stekker is dat veel te dik en het kost niet de hoofdprijs.