Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je je telefoon gebruiken als nfc kaart?

ik heb heel veel pasjes die ik regelmatig moet gebruiken met een nfc chip. nu lijkt het me zo handig om deze pasjes op mijn telefoon te kunnen zetten zodat ik ze niet telkens mee hoef te nemen maar gewoon kan scannen met mn telefoon, kan dit? en zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
KeyRing voor Android schijnt je kaarten te kunnen scannen en dat je met gebruik van je telefoon die kaarten dan niet mee nodig schijnt te hebben, maar ik lees veel verhalen dat het voor veel kaarten in het openbaar vervoer niet werkt voor Athena, Oyster etc.etc.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In veel gevallen kan het niet, omdat de gegevens op de kaart meestal beschermd zijn met een sleutel. Zonder deze geheime sleutel kan de telefoon de gegevens van de kaart niet uitlezen.

Indien de sleutels wel bekend zijn, of indien er geen sleutels gebruikt worden, dan kan wel een kopie gemaakt worden en kan de telefoon de NFC kaart emuleren.
(Lees meer...)
gvrox
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding