Wat was de eerste gaming console waar dat je games op de hard drive kon/moest downloaden?

Ik veronderstel dat dit de xbox 360 is, maar ik vind er nergens informatie van terug.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
Ik ben nog even aan het kijken naar de originele XBOX, deze had een harde schijf en kon ook online via XBox Live. Weet alleen niet of er ook games aangeboden werden indertijd. Wellicht een demo'tje ofzo.
https://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_(console)#Hardware
Er wordt enkel over "content" gesproken niet wat die content was.
Castle
6 jaar geleden
Het was inderdaad de Xbox. Het begon met de 8 gigabyte en later de 10 gigabyte.
LeonardN
6 jaar geleden
@Castle. Dat de XBox een HDD had en onlinefunctionaliteit begreep ik al, maar ik was niet 100% zeker of er ook volledige games mee gedownload konden worden. Maar ik heb een site die het bevestigd, enkel kan ik die niet posten. Deze linkt namelijk direct naar de installatiebestanden van die spellen.
Castle
6 jaar geleden
@Leonardn
Dus.....
LeonardN
6 jaar geleden
Antwoord verwijderd ben er nog niet zeker van dat het om spellen ging, lijkt meer te gaan over upgrades van spellen en patches.

Antwoorden (1)

Het antwoord is wat lastig, althans als je hem keihard stelt is het zover ik kan zien idd de XBox 360, dat was de eerste console waarop je een volledig spel op een harde schijf kon downloaden. Als je echter kijkt naar de originele XBox had deze ook al een harde schijf waarmee je via XBox live ook al DLC (dus uitbreidingen van games) en patches (updates) van games kon downloaden, naast een paar demo's. Als men had gewild had er dus niks in de weg gestaan om toen al aan je stelling te voldoen, echter kan ik geen bewijs vinden dat er toen volledige spellen ter download werden aangeboden.
Nog leuker is het wellicht te melden dat al ten tijden van de Sega Mega Drive men volledige games kon downloaden maar dan op een cartridge. Als je harde schijf dus meer bedoelde als "opslagmedium" voldoet dat al aan je vraag.

Lang verhaal kort ook al was de XBox 360 wellicht de eerste waarop het kon zoals jij het in de vraag stelt, het was niet zo dat iets vergelijkbaars niet al langer bestond.