Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik hoor bij mij in Ermelo maar 1 luchtalarm. Maar ik heb gehoord dat je drie moet horen. Klopt dit?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er wordt op de eerste maandag van de maand de laatste jaren nog maar één alarm gegeven. Het 'onveilig' alarm.
Dat is feitelijk niet in orde. Als er straks werkelijk iets is kan men denken dat het een test is. Er dient dus eerst veilig gegeven te worden, daarna alarm en dan weer veilig.
Een paar jaar geleden gebeurde het ook zo:
1. alarm veilig (lang gerekt geluid)
2. alarm onveilig
3. alarm veilig (lang gerekt geluid.
De overheid wilde eerst helemaal stoppen met het testen, maar die wens is deels teruggedraaid.
Er is vandaag wel op veel plaatsen in Nederland een storing geweest. Sirenes werkten niet in onder meer delen van Noord-Limburg, Gelderland, Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht. Daar is het luchtalarm helemaal niet afgegaan.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 05 maart 2018 13:40: bron
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er was een landelijke storing gaande v.w.b. de maandelijkse sirene's
Zie nu.nl:https://www.nu.nl/binnenland/5161883/storing-bij-luchtalarm-in-deel-van-nederland.html?redirect=1
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding