Ik hoor bij mij in Ermelo maar 1 luchtalarm. Maar ik heb gehoord dat je drie moet horen. Klopt dit?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Er wordt op de eerste maandag van de maand de laatste jaren nog maar één alarm gegeven. Het 'onveilig' alarm.
Dat is feitelijk niet in orde. Als er straks werkelijk iets is kan men denken dat het een test is. Er dient dus eerst veilig gegeven te worden, daarna alarm en dan weer veilig.
Een paar jaar geleden gebeurde het ook zo:
1. alarm veilig (lang gerekt geluid)
2. alarm onveilig
3. alarm veilig (lang gerekt geluid.
De overheid wilde eerst helemaal stoppen met het testen, maar die wens is deels teruggedraaid.
Er is vandaag wel op veel plaatsen in Nederland een storing geweest. Sirenes werkten niet in onder meer delen van Noord-Limburg, Gelderland, Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht. Daar is het luchtalarm helemaal niet afgegaan.
Toegevoegd op 05 maart 2018 13:40: bron
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er was een landelijke storing gaande v.w.b. de maandelijkse sirene's
Zie nu.nl:https://www.nu.nl/binnenland/5161883/storing-bij-luchtalarm-in-deel-van-nederland.html?redirect=1