Welke relais heb ik nodig?

Ik heb een toegangsbel met een laser en die geeft een 12v output.
Maar ik wil graag op meerdere plekken een bel dit wil ik doen met kleine 12V belletjes alleen zijn de belletjes samen te zwaar voor de output. Nu wil ik graag een relais die een 220 signaal rechstreeks van het net schakelt daar hang ik een transformator aan.

Mijn vraag is dus welke relais is het best voor dit doeleind.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Een 12v relais met contact punten geschikt voor 230v dus.
TurfGraver
6 jaar geleden
Is 12v output dc of ac?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het is DC maar wat is het verschil tussen een 4 pin en 5 pin hoe werkt dat?
TurfGraver
6 jaar geleden
4 / 5 pin wat? Relais?
4 pin zal 2 pin voor spoel van relais zijn en 2 pin voor schakelaar.
5 pin zal 2 pin voor spoel relais en 3 pin voor wissel schakelaar zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
oke bedankt dan weet ik genoeg!

Antwoorden (1)

Afhankelijk van of de output 12V/AC of 12V/DC is en wat voor model je wilt, één van deze:
https://www.conrad.nl/nl/printrelais-steekrelais-o0214211.html?tfo_ATT_NUM_NOMINAL_VOLTAGE_COIL=12%20V%2FAC~~~12%20V%2FDC&tfo_ATT_NUM_SWITCHING_VOLTAGE_MAX=220%20V%2FAC~~~230%20V%2FAC~~~240%20V%2FAC&sort=Price-asc&tfo_ATT_LOV_CONTACT-TYPE=1x%20NO#product-1366503
Of van een ander leverancier natuurlijk.
Door nieuwe layout per ongeluk bij antwoord neergezet...
Toegevoegd op 28 februari 2018 15:20: tekst