Mijn senseo loopt soms niet door.

Vroeger deed ik dan het klepje open, keek of het filter goed zat, en dan deed hij het wel.

Onlangs kwam ik erachter, dat uit- en weer aanzetten ook werkt.

Tijdens de storing maakt de Senseo een hele hoop herrie en trilt, maar het water loopt niet door het filter.

Wat is nu de oorzaak?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit probleem heb ik ook wel eens gehad... Bij mij lag het in ieder geval puur aan het goed dichtdoen van de klep. Sinds ik hier op let heb ik het probleem dit jaar nog niet gehad... Misschien kun je hier wat mee?

Ik zou 'm eens vullen met azijn. Dat lost de kalk op en ik gok dat hij daarna weer prima loopt. Wel 20 keer je senseo met gewoon water doorspoelen anders krijg je zure koffie het zou trouwens ook de pomp kunnen zijn, in dat geval kun je beter een nieuwe kopen of een oude en de pomp overzetten.

Waarschijnlijk zit het gaatje midden in verstopt, daar waar je de pad oplegt zit het onder.Met heel dun naaldje doorprikken.Bij mij hielp dat. Succes.

Je kunt hem ontkalken met speciale ontkalker voor espresso- & padkoffiezetapparaten, van het merk HG Hagesan Dit is op basis van citroenzuur, raden ze ook aan bij Senseo. Heb je al onderop gekeken welk nummer onderop staat, bij deze nummers moet je je registreren op de site van senseo www. senseoreparatie.nl ivm een mogelijk klein defect aan het apparaat. hd 7805 hd 7810 ( die heb ik!) hd 7811 hd 7812 hd 7814 hd 7816 hd 7820 hd 7822 hd 7823 hd 7824 hd 7830 hd 7832 hd 7841 hd 7842 dit dan in combinatie met nog een getal , wat op je apparaat staat.