Mag je afstandsbediening zonder deksel gebruiken?

Het "bakje" van de elektrische poort werkt al jaren niet goed. Het dekseltje is jaren geleden verdwenen... we moeten telkens de batterij (9v rechthoek) tegen de polen duwen.

Nu vroeg ik me af of dit niet schadelijk is? Mag ik dat wel zomaar doen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Je kunt overwegen een nieuwe afstandsbediening te kopen: http://www.afstandsbediening.tv/ https://www.doknet.nl/afstandsbediening/

Antwoorden (1)

Dit kun en mag je gewoon zo gebruiken. Echter zou een stukje plakband het euvel gemakkelijk kunnen verhelpen.
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
... of een stukje papier achter de batterij.
(plus!)
Bordensteker
6 jaar geleden
Gezien de vraagomschrijving zou (ook) ik dit goede antwoord van Inekez1 nog wat willen uitbreiden. Stel je voor dat je in plaats van het verdwenen dekseltje een stuk duct tape of brede dozenplakband zou aanbrengen.
Dan kan de relatief zware batterij er al niet meer helemaal uit vallen. Maar nu is hij alleen nog maar “achter het behang geplakt”, en hij moet eigenlijk wat beter op zijn plaats gehouden worden, want het dekseltje was natuurlijk dikker dan het ‘poppenhuisbehang’ dat er nu overheen zit.
Daarom moet je eerst van wat opgevouwen verpakkingsplastic of karton iets maken dat de batterij op zijn plek houdt, en dat zonodig de aansluitpunten bovenop de batterij goed tegen de elektrische contacten in het batterijbakje of -vakje aan duwt, en pas dán de tape over het geheel heen plakken. Voor het vervangen van een lege batterij kun je dan eens in de paar jaar de tape voorzichtig doorsnijden (zonder de elektrische draadjes door te snijden), of de tape er af trekken. Ik verwacht dat het met deze aanwijzingen moet kunnen lukken, en dan is de oorspronkelijke vraag of het loszitten en eruit vallen van de batterij technisch geen bezwaar is (nee, kennelijk niet!) meteen ook ondervangen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor de tips en de informatie!