Wat voor accu heb ik nodig?

Ik heb twee speakers van elk 80 watt.
En van die speakers wilk ik een bluetooth speaker maken die een accu heeft.
Maar wat voor accu heb ik daar voor nodig

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zijn ze passief of actief?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit wekt nog een aantal vragen op voordat het antwoord kan worden gegeven. Wat voor een spanning heeft de elektronica nodig om te werken? Hoeveel plaats heb je of wil je gebruiken? Denk aan soort behuizing ed. Moet het oplaadbaar zijn of wil je het met wegwerp batterijen maken?

Antwoorden (1)

Het is van een paar zaken afhankelijk:
Op welke spanning werkt de versterker van de boxen en hoe hard en hoe lang wil je kunnen draaien op één keer opladen.
Rekenvoorbeeld:
Als de versterker op 12 V kan werken en hij op die spanning voldoende headroom heeft om gemiddeld 2x 12 W vermogen (=best hard!) te leveren dan heb je minimaal een accu nodig van 2 Ah om één uur muziek te draaien.
Om 10 uur te kunnen draaien moet de accu dus minimaal 20 Ah bij 12 V zijn.
Voor de bluetoothontvanger heb je dan waarschijnlijk nog een kleine spanningsregelaar nodig om de 12 V naar 5 V terug te brengen, maar zo'n dingetje gebruikt nauwelijks stroom.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+;-)