Waar moet je opletten als je een tweedehands iphone gaat kopen?

Waar moet je opletten als je een tweedehands iphone gaat kopen? Iemand een checklist? Zodat ik het daar kan controleren.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

ja die weet ik wel .... voor je net als mij met een nutteloze iphone zit.

als je dat doet via b.v marktplaats of privee
!!! geen regesette iphone kopen ook al staat er "hallo" kan het best zijn dat de iphone nog gelinkt is met "icloud"of "find my iphone"en dan kun je er NIETS meer mee.

altijd vragen of ze de telefoon willen resetten waar je bij staat en zorgen dat ze UITLOGGEN van icloud

is de telefoon al wel gereset
doe de iphone aan neem een gsm kaart mee met DATA doe die in de iphone en start de iphone op ... pas na de instalatie van jou eigen icloud !! de telefoon aanemen.

een telefoon die gelinkt is zal na het invoeren van wifi code of nadat je kaart erin zit zeggen dat je alleen verder kan met het icloud wachtwoord dat gelinkt is aan m******@email.com

.. ook nergens "afspreken"om een iphone te kopen dan kun je nergens meer langs
mocht hij toch gestolen zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
oooh ja mocht je iphone om een icloud wachtwoord vragen ...dat is onmogelijk om op te lossen zonder orginele kassabon zelfs een software reset lost dat niet op ..je moet dan met de kassabon naar apple die dat dan gaan "evalueren" en dan na een tijdje beslissen of ze hem van afstand resetten en van icloud aflocken. en anders heb je gewoon een hele dure onderzetter voor je bier
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
paulus811
6 jaar geleden
Op zich aardig antwoord, maar wel erg gericht op het kunnen instellen op de nieuwe gegevens. Kijk ook even naar beschadigingen, beeldschermvlekken, accuduur en welke generatie het betreft en welk werkgeheugen erin zit (klopt dat met wat wordt aangeboden).

Andere antwoorden (1)

Als het via marktplaats is:
* kijk hoelang de adverteerder al bestaat ( onder de naam bij de advertentie als je erop klikt staat er bijv. 1 Jaar actief of 1 week bijv. ) let op dat het niet 1 dag is ofzo.
* vraag of hij/zij VEEL DUIDELIJKE fotos maakt van de telefoon als hij aan en uit staat.
* stel je voor je wilt een iphone X kopen en er staat eentje voor een te lage prijs bijv, 400,- NIET geloven!!! tenzij hij defect is en niet aangaat ofzo, maar te lage prijs is meestal Te mooi om waar te zijn.
* Haal de telefoon ALTIJD op laat het nooit bezorgen of ergens bij een parkje afspreken. Ook niet dat hij het langs komt brengen.
* Als je daar bent neem een simkaart mee en stel dingen meteen in voordat je geld betaald om te kijken of hij het doet ( hiermee bedoel ik de basistappen totdat je daadwerkelijk apps kunt downloaden )
* Laatste tip, zorg dat je altijd contact kunt houden met de verkoper als je de telefoon hebt gekocht, zodat als je ineens een mankement uitvind dat niet door jou is gebeurd en waarschijnlijk van de verkoper was ( bijv een afgebroken oplader in oplader gat ) dat je met hem kunt afspreken dat hij de kosten betaald om het te laten maken en dat je er niet zelf voor opdraait want dat kan al gauw 40 tot 80 euro kosten.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie!