Wanneer ik een nieuwe Storage aansluit op mijn ps4 betekend dat al mijn game voortgang word verwijderd?

We hebben laatst gemerkt dat we te weinig ruimte hadden voor nieuwe spellen op de playstation 4. dus hebben we besloten dat we een 3,5 DATA BANK (hard drive) gingen kopen. Nu het eenmaal binnen is, moeten we de hardware vervangen in de playstation.

Nu is mijn vraag word al mijn voortgang van mijn vorige games verwijderd omdat er een nieuwe hardware word geplaatst? Of is de voortgang opgeslagen op mijn playstation account?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wacht eens 3.5? Bedoel je niet 2.5? 3.5 past niet in een ps4.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die plaats je extern en sluit je intern aan dus. Ok nou dan moet je de uitleg volgen totdat deze begint met het inbouwen van de 2.5 hdd.

Antwoorden (1)

Nee, niet als je de stappen goed opvolgt zoals hier aangegeven:

https://www.playstation.com/nl-nl/get-help/help-library/system---hardware/storage---data/upgrade-playstation-4-hdd/

"CUH-7000-serie (PS4 Pro-systeem)

Een back-up maken van opgeslagen gegevens
Je kunt gegevens die zijn opgeslagen op het PlayStation 4™-systeem kopiëren naar een USB-opslagapparaat. Als je een PlayStation Plus-abonnement hebt, kun je opgeslagen games ook naar de cloud kopiëren.

Sluit een USB-opslagapparaat aan op het systeem.
Selecteer (Instellingen) in het functiescherm.
Selecteer [Beheer van opgeslagen applicatiedata] > [Opgeslagen data in systeemopslag] > [Kopiëren naar USB-opslagapparaat].
Selecteer een titel.
Druk op (X-toets) om het selectievakje in te schakelen bij de opgeslagen gegevens die je wilt kopiëren en selecteer vervolgens [Kopiëren].

Als je een back-up van opgeslagen gegevens wilt maken, moet je de systeemsoftware bijwerken en bij PSN zijn aangemeld."