Waarom blijft stop steeds doorslaan?

Hallo! De laatste tijd als we douchen slaat een stop door (of eigenlijk wordt er een groep uitgeschakeld het is een stoploze meterkast). De groep omvat de badkamer (incl. wasmachine), slaapkamer, keuken (incl. CV) en een buitenstopcontact waar een oventje en een kleine vriezer op zitten. Nou las ik dat een wasmachine eigenlijk een aparte groep behoeft dus heb ik de oven en vriezer naar een andere groep verplaatst om minder druk op de groep te zetten maar het blijft gebeuren. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Raadpleeg een elektricien er kan een aarde probleem zijn. Dat kan levens gevaarlijk zijn. Mogelijk ook niks en gewoon een te zware belasting op een groep.
TurfGraver
6 jaar geleden
Elektrische boiler?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oh dat klinkt niet best, een levensgevaarlijk probleem. Morgen meteen huisbaas bellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is gewoon een cv installatie die op stroom werkt, weet eigenlijk niet of dat dan een elektrische boiler is?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Teveel belasting en alleen als je staat te douchen? dan zal ik een elektra bedrijf waarschuwen water en stroom gaan niet samen en er kunnen dooien vallen. en wasmachine moet altijd op een aparte groep wegens het gevraagde vermogen van de machine en zal de cv ook op een andere groep gaan zetten kortom laat een elektra bedrijf de boel na kijken en de groepen op nieuw indelen en desnoods groepen bij plaatsen. maar zoals de vorige sprekers al zeiden dit is een levens gevaarlijke situatie. hebben wij ook gehad.
tinus1969
6 jaar geleden
Draait de wasmachine als de stop doorslaat?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Brendakuiper ja alleen als we douchen. Nou dat klinkt niet best, ik ga het laten nakijken.
Tinus 1969, nee de wasmachine draait dan niet (heel soms wel, maar heb daarom het idee dat het niet perse de wasmachine is die dwars zit)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb blijkbaar per ongeluk de vraag nog een keer geplaatst, excuses daarvoor. Bedankt voor alle reacties!

Het beste antwoord

Het klinkt als een vochtprobleem in je badkamer, een van de elektrische componenten daar (wandcontactdoos, schakelaar of ventilator etc) maakt dus een kortsluiting of heeft een aardprobleem waarschijnlijk door optrekkend vocht. Heb laatst mensen geholpen met vocht in de badkamerventilator door kapotgescheurde isolatie van de draden kon zich daar vocht tussen vormen wat met een flinke klap de groep uitschakelde. Mocht dit vocht zich in een installatie met aardlekschakelaar bevinden zal de groep vaak zonder hoorbare kortsluiting uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Aha, ja dat klinkt wel logisch, vond het al zo gek dat het gebeurde zonder dat het aanwijsbaar door de apparaten kwam. Heeft dat dan te maken met hoe de electra is aangelegd? Alles is vernieuwd toen we hier drie jaar geleden kwamen wonen.
Ik zal dan iig maandag maar even de huisbaas bellen want dit kan ik zelf echt niet oplossen. Bedankt voor het antwoord!