Ik heb in mijn woonkamer geen aarde (Electrabel) is dit gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Ik (en miljoenen anderen met mij) ook niet. Leef nog steeds. :)

Antwoorden (1)

Randaarde is pas enige jaren verplicht in de woonkamer. (bij nieuwbouw woningen)
Natuurlijk is het veiliger als het wel aanwezig is, maar het is nu ook weer niet zo dat mensen bij bosjes dood neervallen in huizen waar deze nog niet tot in de woonkamer is doorgedrongen.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Ik heb ook nog weinig bosjes dode mensen in de woonkamer aangetroffen. Plus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou wel aardlekschakelaars (laten) monteren. Elektriciens zijn verplicht deze te monteren als ze wijzigingen in het net aan gaan brengen, zoals het vervangen van de niet geaarde stopcontacten.