Kan Samsung mijn telefoon batterij van afstand slopen?

De batterij van mijn telefoon werd na 2 jaar steeds slechter en nu bij 2 jaar en 7 maanden liep de telefoon direct na opladen warm en na nog geen 3 uur leeg. Dit heb ik een week volgehouden en daarna heb ik een nieuwe besteld. Direct na het bestellen was mijn huidige weer leeg en na opladen is de batterij weer zo goed als 7 maanden terug. Toeval? Of wilde Samsung dat ik een nieuwe telefoon kocht?

Weet jij het antwoord?

/2500

batterijen worden na lang gebruik altijd slechter. Samsung heeft hier weinig mee te maken

in theorie kan samsung wel degelijk je telefoon slopen. Ze kunnen bijvoorbeeld een update voor jou maken, die bepaalde instellingen van je telefoon wijzigt, zodat ie nooit meer boot. Op dergelijke wijze zouden ze je telefoon updates kunnen doorvoeren dat hij valse batterij gaat tonen en zichzelf uit zal zetten bij een telkens hogere batterijspanning opdat het lijkt dat je batterij slechter wordt. Maar dit doen ze niet denk ik. Toegevoegd na 48 seconden: valse batterij spanning*

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100