Kan Samsung mijn telefoon batterij van afstand slopen?

De batterij van mijn telefoon werd na 2 jaar steeds slechter en nu bij 2 jaar en 7 maanden liep de telefoon direct na opladen warm en na nog geen 3 uur leeg. Dit heb ik een week volgehouden en daarna heb ik een nieuwe besteld. Direct na het bestellen was mijn huidige weer leeg en na opladen is de batterij weer zo goed als 7 maanden terug. Toeval? Of wilde Samsung dat ik een nieuwe telefoon kocht?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

batterijen worden na lang gebruik altijd slechter. Samsung heeft hier weinig mee te maken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vind het ook helemaal niet raar dat de batterij steeds slechter wordt. Alleen wel dat wanneer ik een nieuwe telefoon bestel alle problemen met de batterij verdwenen zijn
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kan natuurlijk een incidenteel probleempje zijn. Denk aan een fout in een app waardoor een bepaald proces actief blijft waarmee je batterij leeggetrokken werd. Een fout die met een update verholpen is, of een iets dat je daarna toevallig niet gebruikt hebt.
in theorie kan samsung wel degelijk je telefoon slopen. Ze kunnen bijvoorbeeld een update voor jou maken, die bepaalde instellingen van je telefoon wijzigt, zodat ie nooit meer boot.

Op dergelijke wijze zouden ze je telefoon updates kunnen doorvoeren dat hij valse batterij gaat tonen en zichzelf uit zal zetten bij een telkens hogere batterijspanning opdat het lijkt dat je batterij slechter wordt.

Maar dit doen ze niet denk ik.

Toegevoegd na 48 seconden:
valse batterij spanning*