Met een multimeter of een batterijentester.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehh, niet echt. Want de stroom kan je wel meten met een multimeter, maar bij welke belasting dan? En dan heb je nog een weerstandsbelasting nodig.

Jij bedoeld waarschijnlijk de spanning.

-> Met een multimeter of een batterijtester.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn apparaatjes voor, die waarschijnlijk batterijtester heten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stroomsterkte en daarmee direct de echte capaciteit van de batterij kan je alleen onder belasting meten (dus hoelang kan de batterij een lamp/weerstand/motor stroom leveren). De betere batterijladers doen dit voor je en geven de capaciteit aan.

Kortstondig kunnen batterijen best grote stromen afgeven. Kortsluiten met een stroommeter is geen optie; ten eerste kun je dat niet met een normale multimeter meten (gaat ie stuk van), ten tweede is dat slecht voor je batterij.