Waarom warmt mijn Senseo zo langzaam op?

Sinds kort warmt mijn Senseo langzaam op, in zo'n 5 tot 10 minuten tijd. Met warm water in de tank lijkt hij helemaal niet op te warmen (na 20 minuten nog altijd knipperend en geen geborrel). Ik weet het type niet, is niet meer leesbaar, maar het is een ouder model met opties voor Latte's en dergelijke, met een klein wit bakje voor melk ingebouwd.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
TurfGraver
7 jaar geleden
Een keer ontkalken (als het nog zin heeft)?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien tijd voor een nieuwe? Apparaten hebben niet het eeuwige leven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wanneer ontkalken niet meer helpt, zou je kunnen overwegen via een onderdelenleverancier een nieuwe boiler voor de Senseo te kopen. Wanneer je een beetje handig bent, kun je die zelf vervangen.
TurfGraver
7 jaar geleden
Of het die 30 euro nog waard is weet ik niet. Wel risico dat even later ook ventiel, vlotter e.d. ook vervangen moet worden.
Ik zou zeggen, tijd voor een nieuwe ;)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou ontkalken, het liefst met van die staafjes die ervoor bedoeld zijn, of iets anders op basis van citroenzuur. Werkt heel erg goed en is een stuk goedkoper dan een nieuwe!
Doet ie het dan nog niet goed, neem 'm dan mee naar een repair café bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is een machine van ruim 200 euro, een beetje werk eraan is het dus echt nog wel waard. Ontkalken heb ik al een paar keer gedaan erna (doe ik regelmatig), heeft helaas niks uitgehaald.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Update; mijn machine warmt ook weer sneller op wanneer ik de standen wissel, bijvoorbeeld van Latte naar gewoon.

Antwoorden (2)

Ik denk dat het verwarmingselement in je Senseo kapot is of niet meer naar behoren werkt. Je kunt dit mogelijk laten repareren via Philips.

Ik zou echter geen voorverwarmd kraanwater in je Senseo doen. Warm kraanwater heeft namelijk door je boiler of geiser gestroomd. En omdat in warm water metalen makkelijker oplossen is de kans groot dat er een verhoogde hoeveelheid metalen in het warme kraanwater zit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voorverwarmd doe ik er zeker niet in, maar als hij eenmaal koffie heeft gezet is het water wel warm. Vandaar het stukje koud water erin doen
Het gaat om het magneetje in de watertank.
Peuter hem eruit, hij zit in een soort hard plastic verpakkinkje .
Maak hem schoon, ik heb zelfs het omhullende "spul ' verwijderd.
Ik had trouwens voor plm €5 (incl verzenden) een nieuw magneetje door P laten opsturen en deze geplaatst.
Naar mijn mening een nieuwe niet nodig gehad maar toch.
Je kunt ook even googlen op je type machine icm knipperen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mag ik vragen hoe het magneetje effect heeft op de opwarming? Ik heb hem al eens vervangen omdat ie niet naar behoren werkte, toen bleef ie steeds aangeven dat mn senseo leeg was.