Gaat de levensduur van een koelkast achteruit als deze constant op de koudste stand staat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
erotisi
7 jaar geleden
Als de temperatuur binnen de koelkast niet te veel schommelt door warmte van buiten of warme produkten zal dat niet zo heel veel uitmaken. Maar misschien is in dat geval ook rust roest.....

Antwoorden (1)

Koudste stand betekent dat de compressor langer moet draaien om deze koelte te halen en te behouden, en met het draaien van de compressor heb je slijtage aan onderdelen. Dus in die zin gaat de koelkast minder lang mee… Echter is de kwaliteit tegenwoordig zo goed dat je na 20 jaar wel uitgekeken bent op de koelkast en overleeft doorgaans de compressor de levensduur van de deurrubbers e.d. bij vol continue gebruik.