ik heb een lamp boven de eettafel het is 1 lamp met 4 van die hang lampjes eraan. wat nou als ik 1 lampje eruit haal verbruikt de lamp dan minder?

Verbruikt de lamp nou minder stroom of wordt de stroom verdeeld over de rest

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
TurfGraver
7 jaar geleden
Ja. Het zal minder verbruiken.

Het beste antwoord

Als je er 4 lampjes in hebt van stel 40 Watt, dan zal het stroomverbruik met 25% dalen.
doe je 2 uit dan daalt het met de helft etc

Als er lampjes van verschillende sterkte inzitten, verminder je met het deel dat je uitdoet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Top dankjewel