mijn microfoon doet het ineens niet meer, hoe kan dat?

Ik wilde een spraakopname doen via WhatsApp. Ik wilde mezelf terug luisteren, maar ik hoorde mezelf niet. Ik dacht misschien staat het gelijk uit, maar mee mijn geluid stond helemaal aan. Ik heb daarna 2 keer mijn Telefoon opnieuw opgestart. Deed het nog steeds niet, ik dacht misschien zit er viezigheid in, dus ik probeerde het schoon te maken met een borsteltje maar alsnog deed ie het niet. Ik appte een vriend van ik had hem hier voor nog gebeld en toen hoorde hij me nog. Ik was buiten en het is erg koud, ik stuurde hem net 5 minuten geleden een berichtje, en vroeg hoe t kwam, hij zei misschien door de kou aangezien je geluid het nog wel doet. Zou het misschien door de kou komen? Ik hoop op een snelle reactie

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.3K

Antwoorden (3)

Het probleem zou iOS kunnen zijn, de beste oplossing is dat je je iPhone even reset via iTunes op een computer of Mac. Als je iTunes al hebt gedownload klik je op je iPhone en klik je vervolgens op Herstel iPhone of Herstel. Als je iTunes niet hebt gedownload kun je dit gratis downloaden via www.apple.com/nl
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goede kans dat je microfoon die aan de voorzijde zit defect is.
De iPhone heeft namelijk 2 microfoons.

Maak eens een video met de gewone camera en 1 met de Facetime camera.
Als de eerste wel geluid heeft en de tweede niet weet je of het de microfoon is. Enige optie is dan dit te laten repareren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zou kunnen proberen oortjes erin te doen en later weer te verwijderen, bij mij heeft dit meerdere keren gewerkt!