Kan ik het voltage van mijn pc Usb poort verlagen?

Hallo,

Ik wil graag het voltage van 1 USB poort in mijn computer wat verlagen naar bijvoorbeeld 3.5 Volt. Kan dit? En wie weet hoe?

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom zou je dat willen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omdat ik een Led lampje op USB heb en dat brand heel fel. bedankt voor de snelle reactie.

Antwoorden (1)

Het is mogelijk dat het lampje niet dimbaar is.
Daarnaast kun je niet met een programma het voltage veranderen. Je kunt wel.een weerstandje gebruiken: https://www.techwalla.com/articles/how-to-adjust-usb-voltage

Nogmaals: de kans dat het lampje dimbaar is, is klein.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor het voorstel, alleen ik wil er geen geld aan uitgeven. Daarom wilde ik het via de computer proberen om de USB poort gewoon minder voltage te geven. Is daar denk je een programma "App" voor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zou misschien de stroomsterkte (ampère) kunnen verlagen als dat zou kunnen op een computer... maar dat kan dus niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eén van de kenmerken van een USB poort is de aanwezigheid van een gestabiliseerde spanning van 5Volt. Dat is een standaard voor alles wat je op een USB poort kan aansluiten en kan je niet met bijvoorbeeld een App veranderen.