Hoe werkt een projectie klok?

Ik heb heir een wekker staan met dar bovenop een soor laser projector, en wanneer die een oppervlak raakt zie je daarop de tijd, maar hoe kan zo'n laser achtige straal zich dan verspreiden en dan cijfers vormen? Dus mij vraag is hoe zit die laser of wat het ook is in elkaar om zo'n projectie te kunnen maken, omdat het van dichtbij gewoon een lichtbundel is en geen cijfers...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Er zit geen laser in, maar een gewoon gloeilampje.
Er zit boven het gloeilampje een heel klein doorzichtig LCD-schermpje met cijfers erop. Net een digitaal horloge, maar dan doorzichtig. De cijfers werken andersom dan bij een horloge, die zijn juist doorzichtig en de rest niet.
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een kleine projector, dus een lichtje met een venstertje dat deels lichtondoorlatend wordt. Het is geen laser, maar alleen een lichtje met een lensje en een schermpje dat deels licht tegenhoudt, precies in de vorm van de tegenwoordige tijd.

Lasers kennen geen lens en je projectieklok heeft wel een lens, want je moet het instellen op je achtergrond. Dat is het bewijs dat het geen laser is.