Wat is het probleem met mijn printer?

Ik heb een HP deskjet 1510 printer. Toen de zwarte cartridge op was, heb ik die vervangen met een kruidvat 301XL cartridge. De 4-5 keren die ik daarmee geprint heb, waren er geen problemen. Echter toen ik van de week iets wilde uitprinten gaf het printprogramma de melding: 'Cartridge is defect of beschadigd'. Ik heb toen de cartridge schoongemaakt, opnieuw geplaatst etc. Werkte niet. Dus toen de klantenservice van kruidvat gebeld, en ik zou hem terug kunnen brengen in de winkel en een nieuwe krijgen.
Super geregeld van kruidvat. Ik wilde net de nieuwe cartridge van Kruidvat testen. Maar ik krijg weer dezelfde melding. De lampjes van beide cartridges knipperen (kleur en zwart). De kleurencartridge werkt nog wel.

Ik heb geen idee waar het nu aan ligt. Is het toeval dat deze nieuwe cartridge ook stuk is? Ligt het aan mijn printer?

Toegevoegd na 56 seconden:
De melding is: Cartridge ontbreekt of is beschadigd

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Verschillende bronnen melden dat HP dinsdag een firmware-update heeft doorgevoerd, waardoor bepaalde printermodellen geen huismerkcartridges meer accepteren. Gebruikers krijgen de mededeling dat cartridges beschadigd zijn.
7 jaar geleden
kierkegaard47
7 jaar geleden
Daar dacht ik ook aan, maar het gaat bij deze update vooral om zakelijke printers, de deskjet 1510 is een thuismodel. Getroffen modellen zijn op deze pagina te vinden: http://www.computeridee.nl/nieuws/printers-van-hp-accepteren-door-foutje-alleen-nog-inkt-van-hp-zelf/ (wat niet betekent dat het niet alsnog het geval zou kunnen zijn).