Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een aircosysteem hetzelfde als een ventilatiesysteem?

Er wordt volgens mij met een airco verse lucht aangevoerd. Dan lijkt een ventilatiesysteem niet nodig....

Toegevoegd na 4 uur:
Als er ergens dus buizen zijn aangelegd voor een aircosysteem dan zit je daar aan vast. Je kan hier denk ik geen gebruik van maken voor ventilatie begrijp ik uit jullie antwoorden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
855
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
een airco lever KOUDE lucht...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een airco is een warmte-pomp die de warmte uit de lucht binnen onttrekt en buiten weer afgeeft. Er komt dus geen verse lucht binnen, de lucht binnen wordt alleen gekoeld. Een ventilatiesysteem zorgt ervoor dat er verse lucht binnen komt.
Dat is dus wel degelijk een groot verschil. Zeker als een ruimte goed geïsoleerd is is het belangrijk dat er verse lucht binnen komt, anders zakt het zuurstofgehalte te veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Hoeft niet, hangt van systeem af: "De toegevoerde lucht is verse lucht (bij airco met warmtepomp wordt vaak alleen de ruimtelucht gekoeld en ontvochtigd, en rondgepompt maar niet ververst). " https://nl.wikipedia.org/wiki/Airconditioning

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding