Wat wordt bedoeld met woordenboek op een mp3/mp4 speler en waar download ik die ?

ik heb deze mp3/mp4 speler gekocht

https://www.bol.com/nl/nl/p/vaive-hifi-mp3-mp4-speler-bluetooth-voice-recorder-dicatafoon-fm-radio/9300000075742658/

er zijn veel onduidelijkheden in de handleiding en evenzo de website ervan
de fabrikant heeft niet eens een website. na veel moeite en proberen heb
ik uiteindelijk de video speler werkend gekregen erop, waarover praktisch geen enkele info stond in de handleiding zodat ik talloze videocodes moest uitproberen. nu doet hetzelfde zich voor bij de functie in het hoofdmenu getiteld "woordenboeken". wat hiermee bedoeld wordt is me niet eens duidelijk. de "eboek" functie in het menu werkt zij het voor alleen .txt (dos)
formaat textbestanden. maar woordenboeken vindt niks op de microsd.
ik weet praktisch zeker dat dit een werkende functie behoort te zijn maar
de fabrikant heeft gewoon te weinig info in de handleiding beschreven hierover. ik weet niet eens welke bestands extensie deze woordenboeken
zouden moeten zijn. heeft iemand een suggestie wat ik kan doen ?
er zijn een paar opties in het hoofdmenu, "muziek" "ebook" "video" "fotos" "woordenboeken" "instellingen" "voice recorder" "radio".
kan iemand mij uitleggen wat de fabrikant vaive (welke onvindbaar is op het net) bedoeld met woordenboeken, en evt waar ik die kan downloaden.

een jaar geleden
in: Audio
1.4K
Antoni
een jaar geleden
@SingingCoyote13, de leverancier, R&D products, heeft in de advertentie op Bol.com geschreven: Tevredenheidsgarantie: Wij vinden het enorm belangrijk dat wij de kwaliteit van onze producten kunnen waarborgen en werken daarom met een 100% kwaliteit- en tevredenheidsgarantie. Als jij problemen ervaart of opmerkingen over ons product hebt kan je gerust even contact met ons opnemen via bol.com zodat wij je verder kunnen helpen. Wij doen alles voor onze klanten en hun tevredenheid! Je kan voor een antwoord op je vraag dus contact opnemen met de leverancier.
SingingCoyote13
een jaar geleden
kan. maar ik hoopte dat iemand een antwoord weet hierop zodat dit niet hoeft. die contact formulieren zijn een hele heisa en vaak krijg je geen gedegen antwoord terug. let op!: de fabrikant (vaive) heeft niet eens een website of wat dan ook (geen email etc. niets). als je googled vaive dan krijg je maar 5-10 linkjes te zien en dat zijn alle store paginas met een of ander product - zelfs niet eens duidelijk of het wel om hetzelfde merk gaat vaak. die fabrikant heeft een handje om letterlijk geen info te geven over hun product, in de handleiding zelfs niet. de video player in het apparaat werkt dus alleen op een mjpeg .avi codec in 128 x 160 met een obscuur audiocode formaat pcm s16le welke praktisch nergens in converter software aangetroffen wordt. weet je wat hierover in de handleiding stond (ook echt alles over de video player): AVI 128x160. dat is alles wat er stond.
Antoni
een jaar geleden
@SingingCoyote13, dank voor je reactie. Ik begrijp je punt, maar misschien heeft de leverancier toch eerder vergelijkbare vragen over het product gehad, en kan hij je (ook) verder helpen. Het is altijd (nog) te proberen.
fremar
een jaar geleden
https://www.topsjop.nl/content/33-handleiding-mp3-speler-voice-recorder-in-1-met-bluetooth-en-fm-radio#mcetoc_1fur0fdgkbd
LeonardN
een jaar geleden
Uit nieuwsgierigheid:
Waarom koopt iemand anno 2023 nog een MP3/MP4-speler?
Alle functies die erop zitten worden toch met gemak door elke smartphone al vervuld (en blijkbaar beter)?
Daarnaast lijkt me dat ebooks lezen op een smartphone al krap is, laat staan op zo'n schermpje.
De term E-book zegt verder niets over het formaat(extensie). Hoewel vaak .epub en .pdf bedoeld worden is .txt ook prima om onder de definitie te vallen.
SingingCoyote13
een jaar geleden
@leonardN : ik heb een mobiele telefoon maar die is toch vrij groot en onhandig in gebruik als ik muziek luister. deze mp3 speler past makkelijk in mijn borstzakje van mijn vest/blouse en het merendeel van de kabel van de koptelefoon ook, anders bungelt die via langs mijn broekzak naar boven en zit in de weg. waarom geen draadloze koptelefoon ? : dit kost meer, en ik vind opladen/batterijen vervelend gedoe. ja ik heb voor ebooks geprobeerd en hij pakt die wel, in .txt formaat (16x9 character scherm) maar de woordenboek functie doet niks, dat is een andere dan ebooks en ik vraag me af wat waar die voor dient.
SingingCoyote13
een jaar geleden
en ik vergat het belangrijkste eigenlijk, de telefoon heeft niet zo een goeie accu voor urenlang muziek luisteren = zo leeg. op deze mp3 speler zit een 8 uur accu dus die gaat bijna een hele/halve week mee.

Antwoorden (2)

In de specificaties van het spelertje wordt aangegeven dat het ook tekst bestanden kan weergegeven in ASCII(i.e. platte tekst) dus tekstbestanden met de extensie .txt die gangbaar zijn vanuit de tijd dat DOS het operating systeem van computers was. Maar ik moet je nu al waarschuwen dat gezien het formaat schermpje niet bepaald een luxe is om teksten vanuit op te lezen. Vergeet daarom deze extra functionaliteit en gebruik 'm waar je 'm voor gekocht hebt, dus als MP3/MP4 speler.
een jaar geleden
SingingCoyote13
een jaar geleden
weet ik. maar ebooks, .txt formaat ascii dos dat is een afzonderlijke optie , die het wel doet, maar woordenboeken doet niets. vindt niks
Een woordenboek op een mp3/mp4 speler is een digitale versie van een woordenboek die je kunt gebruiken om woorden op te zoeken. Je kunt deze downloaden via de website van de fabrikant van je mp3/mp4 speler of via andere websites die digitale woordenboeken aanbieden.
10 maanden geleden