Hoe herstel ik de bestanden op mijn kapotte USB stick?

Ik heb een groot probleem, ik had alle foto's van onder andere mijn mobiel op een USB stick staan en die USB stick is nu kapot. Als ik de USB stick in de poort van mijn laptop doe, gaat het lampje van mijn stickie branden maar hij verschijnt niet op de verkenner. Ongeveer 1 op de 8 keer dat ik de USB in mijn laptop-poort doe, krijg ik een melding in de trant van: 'Windows herkent uw apparaat niet, uw apparaat heeft mogelijk een storing veroorzaakt'. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd waaronder : ik heb een recovery programma geïnstalleerd, maar ook die herkent mijn USB-stick niet eens, ook heb ik de installatie bestanden van mijn USB stick verwijderd in apparaat verwijderd, dit heeft niks geholpen. Weet iemand misschien hoe ik de foto's weer terug kan krijgen? Ze zijn heel belangrijk voor me en ik zou het heel fijn vinden om ze terug te hebben.

Groetjes

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
13.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
al geprobeerd om hem in een andere pc te stoppen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zou ik mogen weten wat voor mobiel je hebt?

Antwoorden (2)

Het probleem dat je beschrijft kan verschillende oorzaken hebben. Misschien ligt het niet aan de usb-stick maar is de usb-poort van je laptop wel beschadigd. Probeer de stick eerst eens uit op verschillende andere pc's en laptops. Geef niet te snel op, want het kan zomaar zijn dat de stick bij het zoveelste apparaat opeens wel verbinding kan maken.

Geen succes? Dan zit er misschien een contactpunt los in de usb-stick. Probeer de stick eens heel vaak achter elkaar in een andere hoek van de usb-poort van je laptop te steken. Een beetje wrikken, buigen, draaien en aandrukken terwijl hij op een laptop of pc is aangesloten mag best! Soms moet je het tientallen keren herhalen voordat een eventueel los contact in de usb-stick tijdelijk contact maakt. Als dat gebeurt en de stick wordt ineens door je laptop herkend, houd de stick dan in dezelfde stand stevig vast en haal snel de bestanden eraf.

Lukt dit ook niet? Dan is er nog een laatste redmiddel. Als het controlemechanisme van de stick beschadigd is, kan de flashchip waarop de bestanden staan nog prima werken. Je kunt die bestanden uitlezen met een zogenaamde NAND flash reader. Veel computerwinkels beschikken over zo'n flash reader. Ga dus naar een goede computerzaak en vraag of ze de gegevens op de usb-stick willen uitlezen.
Pieter2011
7 jaar geleden
op deze website http://usbstickrecovery.nl/ vind je al je antwoorden om je bestanden terug te halen. je kan met software zelf je bestanden terughalen mocht het niet lukken dan gaat het hier om een fysieke klacht waar bij alleen de professional kan helpen.