Als je de aardlekschakelaar omzet omdat je een wcd moet vervangen klappen dan gelijk alle zekeringen eruit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee. Om een wcd te vervangen moet je zelf alle zekeringen er uit draaien, of alle schakelaars uitzetten.
De aardlekschakelaar kun je met rust laten.
Reddie
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb jij nog een antieke groepenkast?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vind het een correct antwoord. Bij mij werkt het idem dito.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je de vraag gelezen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Groepenkasten worden al jaren niet meer gemaakt met een zekering die je eruit kunt draaien. Dus afhankelijk van hoe oud je installatie is zitten er helemaal geen losse zekeringen meer in de kast. Vb van een moderne groepenkast. https://www.groepenkastbestellen.nl/EMAT-5-groepenkast-220x220-(HxB)-1-fase-Hfd-3-jaar-garantie?gclid=CNP1ld23yM0CFVIaGwodOOgPvQ
Ja alle stroom valt dan uit. Maar je hoeft idd de aardlek niet uit te zetten, maar gewoon de juiste groep.