Hoe merk je waterschade op aan telefoon die in aanraking is geweest met weinig water ?

Geachte lezer,

Mijn vraag was nav een situatie die ik gisteren heb meegemaakt ; heb namelijk mijn telefoon in de wc pot (met het mindere water deel dus niet in het werkelijke gat) laten vallen , dus mijn telefoon is niet aanraking gekomen met veel water , maar toch bang dat het op lange termijn schade zal ondervinden en laten blijken. Mijn vraag is dan dus : hoe merk ik dat aan een telefoon?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

aan condence in je scherm maar als hij niet onderwater is geweest ookal zou dat het geval zijn gewoon laten drogen tegenwoordig zijn de meeste toestellen water proof
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
inderdaad condense onder het scherm,
andere mankementjes zijn nog wel eens aan uit knop werkt matig, geluid is vals, en de home knop werkt niet meer zoals behoren.
als die in het water valt kun je hem altijd in een bak rijst leggen dat neemt het vocht op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Veel smartphones hebben water indicatoren, deze krijgen een andere kleur na aanraking met water.
Bij de iPhone 5 en hoger zit deze indicator in de simkaart slot, en kleurt rood na aanraking met water.
https://support.apple.com/nl-nl/HT204104