Bestaan er stekker verleng(opzet)stukken om een dubbel stopcontact te kunnen benutten in deze, niet ideale situatie? (zie foto)

In een muurcontact zit een haakse stekker, en daarboven een stekkerlamp. Zoals je ziet past dit niet helemaal mooi. Bestaan er opzetstukken zodat ik de bovenste stekker iets verder naar buiten kan laten komen. Het zelfde probleem heb ik met 2 haakse stekkers. Ik wil de snoeren naar beneden laten hangen, maar ze zitten in zo'n contact te krap op elkaar.

Toegevoegd na 11 minuten:
Wat ik niet bedoel is een stekker contact van 1 naar 2. Wel zoiets, maar dan 1 aansluiting die wat verder naar buiten komt. Dan wringen de stekkers niet meer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo te zien is het bovenste een stekkerlamp
en die zou ik niet op een verlengstekker of iets van dienaard
zetten want dan word het geen stabiele oplossing.
Dus ook niet veilig

Antwoorden (4)

Wat denk je hiervan?
dit is een verlengstuk met een schakelaar
ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoiets, maar dan rond en zonder die schakelaar.
Misschien is dit wel wat je zoekt

Toegevoegd na 8 uur:
Kan je de onderste stekker niet vervangen door een
eurostekker zodat de bovenste meer ruimte heeft

Toegevoegd na 9 uur:
Misschien is dit de oplossing voor de onderste stekker
zodat de bovenste meer ruimte krijgt
allen heeft die een aardpen en die moet je verwijderen
(afzagen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bekijk de 2de foto daarvan eens, het is een ander formaat stop die niet overal op past.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede ideeën, maar ze zijn het net-niet helemaal. Deze heeft 3 pennen.
Ja, die bestaan. Maar hoe heten ze? Ik weet zeker dat je ze kunt kopen bij de Handyman. Ze zien er zo ongeveer uit als het ding in de afbeelding, maar dan met gewone ronde stekers (in plaats van die platte).
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan ze namelijk niet vinden. Ook niet op Google. De andere antwoorden die gegeven zijn, zijn het niet helemaal. Handyman, Europart, Onderdelenhuis, niemand heeft ze.
Amadea
11 jaar geleden
Je zou het anders ook via een verlengsnoer met platte stekker kunnen oplossen. Bijvoorbeeld http://www.onderdelen-online.nl/product_info.php?cPath=808_1383&products_id=4944
Je bedoelt zoiets, gewoon op de Markt verkrijgbaar:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie de "extra uitleg" toevoeging bij mijn vraag. Deze bedoel ik dus niet. Met zo'n dubbele kan ik het daaronder liggend stopcontact niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die jij met foto geplaatst hebt, heb ik. Ook met schakelaar. Maar die heb ik in een enkel stopcontact om er toch 2 apparaten op aan te sluiten.