Wat is het verschil tussen een headset en een koptelefoon?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
4.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een koptelefoon is voor dieren, een hoofdtelefoon voor mensen. :)

Het beste antwoord

Een headset heeft een microfoontje aan de koptelefoon gemonteerd. Dit wordt bijvoorbeeld gebruikt in callcentres. Een koptelefoon heeft geen microfoon en wordt meer recreatief gebruikt voor muziek bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Headset is een koptelefoon met microfoon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja inderdaad een koptelefoon met een microfoontje wie eruit steekt headsets zijn wel wat duurder maar het is handig bij een destkop computer omdat die meestal geen microfoon in hebben gebouwd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
er is letterlijk geen verschil tussen een koptelefoon en een headset. nederlands voor 'headset' is letterlijk koptelefoon.

Toegevoegd na 1 minuut:
of het algemeen gaat men er vanuit dat een headset een microfoon heeft maar een koptelefoon kan ook net zo goed een microfoon hebben.