Wat voor versterker heb ik nodig?

Ik ben van plan om een subwoofer te plaatsen in mijn suzuki alto uit 1999. Omdat ik gebrek aan ruimte heb, wil ik graag een kleinere subwoofer kopen. Op internet zag ik een subwoofer met ideale afmetingen een de subwoofer heeft 500w max en 200w RMS. Mijn vraag is dan ook hoeveel watts versterker heb ik hiervoor nodig?
Aangezien ik er nog noet heel veel verstand van heb wou ik graag wat hulp hebben.

P.s. er zitten verder geen andere speakers in behalve de standaard speakertjes.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Met een beperkte inbouwruimte zou ik een actieve subwoofer kiezen, daar zit de versterker al in de behuizing van de speaker. Grote voordelen daarvan zijn dat je geen extra ruimte nodig hebt voor een versterker, de versterker optimaal is aangepast aan de woofer en je het geheel makkelijk kunt verwijderen als je een keer de ruimte nodig hebt voor iets anders.

Ik heb een link toegevoegd van een niet te grote subwoofer van een goed merk. Wel zou ik ook de standaard speakertjes vervangen door betere exemplaren, eventueel bouw je ze in de deur met (zelfgemaakte) deurpanelen van MDF. Alleen een subwoofer plaatsen maakt het geluid niet heel veel beter.

Toegevoegd na 10 minuten:
Als je de voorspeakers ook vervangt zou ik daarvoor wel een versterker monteren, eventueel onder de voorstoel. Je kunt de versterker achterin monteren, maar dan moet je eerst naar achteren met de stroomkabels en dan weer naar voren naar de speakers. Kost meer geld en werk en geeft meer kans op storingen.
paulus811