Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

2 knopjes kapot van grafische rekenmachine, hoe los ik dit op?

Van mijn grafische rekenmachine zijn 2 knopjes, de 'x' en de '+' knop kapot. Als ik erop druk komt er niks op het scherm, hoewel ze wel in te drukken zijn en het niet voelt alsof er iets tussen zit. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De toetsen van een rekenmachine zijn zogenaamde siliconen membraan toetsen met
koolstof geïmpregneerde "knoopjes" Je zou een zachte(!) potlood van 6HB-9HB kunnen gebruiken om deze "knoopjes" te voorzien van een laagje grafiet, dit lost je probleem voor een tijdje op. Alternatieven zijn alu-tape waar je kleine rondjes uitstampt(perforator) of knipt, en die erop plakt. Maar alles begint met het voorzichtig uit elkaar halen van je rekenmachine om bij dat siliconen membraan te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Soms is het reinigen van de contactvlakjes waarop de rubber knopjes drukken al voldoende. Hiermee heb ik een 25 jaar oude Texas Instruments weer tot leven gewekt.
Met een beetje alcohol of contactreiniger op een pluisvrij doekje kun je dit doen, maar het in en uit elkaar halen van de rekenmachine is al een kunst op zich.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding